Godmorgon

Publicerad 2012-05-28 Tid 10:08:46

Ligger fortfarande i sängen. Kikar ut genom fönstret medans Mikey springer runt och grejar med diverse saker :P
Saknar mina killar där hemma som bara den! Lilleman vägrar äta något över huvudtaget. Andreas håller på stt bli galen eftersom Lexus har hållt honom vaken hela natten och jag kan inte hjälpa till! Så jäkla frustrerande!
Men vad ska man göra?

I morgon e jag hemma igen och det känns jävligt gött även om vi sr haft riktigt kul här.
Jag är inte hel utan min son! Eller Andreas för den delen ;)

Igår åkte vi ut till bygdöy efter att vi ätit en riktigt sen frukost. Enorma hus med stora grindar. Jag sa att vi snackade rikemännen på ulvöya men detta var ju 10 ggr värre! Vart man än åker i skärgården är det ordentliga jävla lyxhus. Nog om det ;)
Ute på huk (stranden i bygdöy) var det tuuuusentals! Snacka om fullknökad strand. Alla runt våran ålder. Rätt nice faktiskt! Där träffade vi upp Lena, Natale och Achu. Goa människor :)
Ett himla meck att få plats på bussen där ifrån. Att gå in i bussen var ungefär som att springa ut ur en brinnande byggnad med tusentals människor som vill ut. Haha!
Väl hemma åkte vi och hälsade på Daniel och hans son Mads. Han e lika gammal som Lexus, tror ni jag ock hemlängtan? Lekte massor med charmtrollet innan jag, Mikaela och Achu stack och käkade mat. Käkade på en ute servering och sedan tog vi med oss filtar och vin och satte oss i en stor park här i närheten. Vi var hemma runt halv ett igår och dagen hade varit kanon! Små fulla och trötta somnade vi och jag har stensovit tills nu. Skönt!

I lördags spenderade vi ju som sagt dagen på ulvöya och sen hem och svidade om, käkade middag på fridays där våran servitör inte kunde släppa blicken om oss. Haha! En 20 årig svensk kille som inte riktigt visste hur han skulle göra för att få kontakt med oss. Han var lite nervös men han tog mod till sig när vi skulle betala. Söte!

Sen gick vi ner i baren på fridays och där var även bartenderna svenskar. Tydligen en ifrån Trollhättan men han såg vi inte skymten av.
Supertrevliga människor!
Vidare till Doctor Jekyll's aka köttmarknaden. Mikaela hade varit där innan och dom spelar vår musik så vidgick dit. Det vi inte visste var att det verkligen, verkligen var en köttmarknad! Haha helt sjuukt! Mikaela hade hört om det men det kan väl inte vara värre än vanligt tänkte jag men vad fel man kan ha!
Tänk er en stor folk hungriga hundar och en stor fet köttibit. Köttbiten var jag och Mikaela. Har ALDRIG varit med om liknande!
MEN ingen var otrevlig. Vi blev räddade av några killar när några andra inte ville ge sig. Dom drog tag i oss och höll oss borta ifrån dom andra som inte gav sig men när dom var borta gick dom också. Snälla killar? Vi hade väl klarat oss själva men detta var sjukligt. Jag ströckte mig efter mikaelas hand medans en kille drog bort henne och en annan drog iväg mig. Lite panik var det faktiskt!
Vi hade jäkligt kul ändå!

Just det. Påvägen dit när vi gick till spårvagnen på en ganska tom gata här vid skolan kom en bil åkandes som tvärstannade några meter bakom oss. Och jag tänkte " Nej! Jag orkar verkligen inte med sånna här tattare!" (en bil full med blattar)
Men dom backade tillbaka, öppnade rutan och sa: ursäkta, vi tappade andan när vi såg er! Har ni lust att hänga med på fest?" när vi sa nej sa dom inget annat än : ok, det skadar ju inte att försöka, ha en bra kväll!

What? Snacka om trevliga människor! Sådär har jag aldrig blivit bemött innan. Det brukar vara ganska så hårda ord och kaxiga killar hemma i Sverige men här visar dom mycket mer respekt!

Jag har blivit ordentligt positivt överasksd av Oslo denna gången. :)

Nu har jag ju skrivit en hel jävla roman haha! Ikväll väntar Jay z och Kanye west så under dagen blir det bara chili! Nu kurrar magen så de e dags för frulle.

Godmorgon :)



Emelie

Fan vad kul för dig att få komma iväg sådär :) Gött att få parta av sig är sj rätt sugen nu ;) men får nog vänta te nästa månad då mina sjuka tjejer har spräckt budgeten med mediciner och diverse tillbehör :P



Joobbigt för dig med Lexus :( Hoppas att ni mår bra iaf <3 pöss o kram

2012-05-29   00:30:02   Website: http://ememat.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback