Söndag

Publicerad 2012-03-11 Tid 20:39:32

Vilken skön dag! :) dagen började med sovmorgon och sedan kom Sandra Patrik och William. Fina människor! Dom har tankar på att flytta till Edet, hade ju varit sjukt kul!
Efter massa fika och lek ute i solen åkte dom hem och vi tog oss en väl behövlig tupplur hela familjen. Sen blev vi bjudna på middag hos Andreas föräldrar. Kunde inte passat bättre :)

Jag och Marika (svärmor) satt och skissade på huset så när jag kom hem kunde jag inte låta bli att göra n ordentlig skiss. Har mätt allt och skissat upp huset som det är meter efter meter. Sen se jag skissat till utbyggnader o sånt som vi planerar att göra. När vi pratar me andra pm huset så har dom
Jääätte stora planer vilket skulle kosta runt 8-900 000 att göra. Hmjaaa rätt onödigt (och dyrt!!) tkr jag för så mycket behövs det inte känns det som.
plus att huset blir ju skit stort och dyrt att värma upp i så fall.

Det jag målat upp e några kvm utbyggnad vid toan så man kan dela av toa och tvättstuga, övervåning på hallen och sen bygga ut vid vardagsrum / kök ca 6 kvm.
Jag fick höra att det inte skulle vara värt att bygga övervåning på hallen för det skulle bli rätt dyrt för så lite extra yta men det skulle ju bli 30 kvm extra. Det e ju inte pyttelite? De e ju faktiskt rätt mycket enligt mig.
Så den dagen vi blir klara skulle huset vara ca 136 kvm stort. Om man går efter mina ritningar jag gjorde nyss. Det hade varit en alldeles perfekt size på hus enligt mig.

Ja vi får väl se när vi kommit dit. Lär dröja några år men jag tycker det e så jäkla kul att planera och greja. :)
Vi har redan sett till att vi kommer få en massa hjälp när de e dags ;D

Om jag bara har lite tålamod så kommer detta att bli vårat lilla drömställe. Ett lantligt trähus utanför men ändå nära. Idyll och solen skiner här hela dagen. Perfekt för Lexus och hans syskon (när det nu kommer) med lekplats precis nedanför huset och skog att leka i bakom. Förstår inte varför man alltid vill se negativa saker ;) nu ska jag börja se positivt!!
Man e aldrig nöjd hehe ;)

Ny ska jag släppa detta en stund och äta lite choklad och se på bb. Ut med sipan och Marcel asså. Äckliga människor!!

Hehe bb nörd ;)

Pöss på er!





Emelie

Ellerhuuur! Hata är ett starkt ord men det är nästan så jag gör det :/ Vidriga är dem men Sipan blir inte långvarig det lovar jag! En parasit bara.. Många störde sig på Hanna W när hon gick in men faktum är att jag gillade henne hon är en smart tjej som spelar på blond ;)

2012-03-12   08:48:55   Website: http://missyemelie.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback