Mina favvo ställen,

Publicerad 2012-03-24 Tid 20:40:24
Läser ni stina lees blogg? Hon har listat alla sina favorit ställen i sin stad och länkat till en sida där man kan lista sina egna favvoställen i sin stad. Då känner jag lite såhär....hmm...favvoställen? Måste det finnas såna? ;)

Jo såklart. Men det finns inga favvoställen här i edet. Jag har tänkt på det mycket. Mycket pga att jag ska spendera ganska mycket tid i min absoluta favorit stad inom kort.
Jämför Lilla edet med andra ställen. Vad har denna håla att komma med?
Jo vänner och familj. Men jag saknar att bara sitta nånstans. Njuta av det man ser och trivas där man är och man e bara 5 minuter hemifrån. Så var det i både sthlm och gbg. Visst, jag bodde aldrig i sthlm. Men jag "Bodde" där mer lr mindre en kort period av mitt liv och den staden har verkligen gjort intryck ii mitt hjärta.
Och visst trivs jag här, men jag saknar en annan miljö mer. Känner mig lite splittrad.

Nåja, man kan inte få allt eller hur? ;)
Svärmor vill flytta till kungälv. Så flyttar vi dit någon gång i framtiden så flyttar dom efter haha (inte för att vi vill bo där direkt. Bara oseriöst snack) Vi vet ju inte om vi komer flytta till gbg området någon gång. De gör vi bara o det skulle bli så att jag får jobb där. Det blir enklast så eftersom Andreas jobbar där. Och gteborg e den näst bästa staden så det känns ju bra ;)

Stockholm och gbg går inte att jämföras. Västusten e helt olik ostkusten oc man känner verkligen skillnad på de två städerna. Jag spenderade ju en grym sommar i sthlm och delar av en fin höst så jag har ju fått se sthlms finaste sida om man säger så. I Göteborg bodde jag en längre tid och har sett alla sidor.

Äsch! De va ett jääävla tjöt om dessa städer hit o dit. Men jag saknar de ju nått så fruktansvärt mycket! :P



Idag har vädret varit kanon. Låg ute och stekte en timme innan vi drog till ljungkile för att Lexus skulle bli fotograferad. Lättare sagt än gjort ;) Det fanns så mycket intressant i den studion så det var full fart fram och tillbaka och vi hade inte tid att skratta åt fotografen som fjantade sig ;)
Vi får väl se hur detta blev sen! Haha.
Sen drog vi till ett grått std och käkade donken. Konstigt! I ljungkilse va himlen klarblå och underbar och i std va de verkligen jämngrått och iskallt! När i kom tillbaka till edet a de klar himmel igen. Gööött ;)

Va även en sväng i min vän camillas nya område och snoka. Tror nog jag ALDRIG kommer att gå hem till henne. Får ta bilen varje gång för fyyyyyy vilka backar! Rumpträning allan ;P Haha. Men super mysigt område va de ju.



I morgon e de söndag och min fina Lotta och Jonte ska komma hit med deras underbara ungar :) Tycker de e så kul att vi tagit upp kontakten igen. Hon var en av mina närmsta vänner i högstadiet. Hon e finne och kunde inte svenska när vi lärde känna varandra, roliga minnen ;)
Men gymnasiet satte igång och vi gick på olika skolor och umgicks me olika människor. Ja ni förstår?

Nu e de ju så att min lillasyster har gått och blivit tillsammans med Jontes lillebror. Så nu e vi ju praktiskt taget familj. Underbart! :D
Det blir nog en kanon dag i morgon!

Ja u ska jag sluta skriva om alla saker här. Jag hoppas ni anteckar allt intressant ni läser? ;P
Så nu ska jag fortsätta glo på gladiatorerna. Annas brors ex (ice/ Helene) e ju med. Då måste man ju kolla! Hoppas ni har en fin kväll :)


PÖSSSS!!!!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback