Lovely morning!

Publicerad 2012-03-10 Tid 08:06:26

Godmorgon! Idag skulle vi upp 05 tyckte Lexus. Vilken tur att jag la mig vid tio igår annars hade jag aldrig klarat av denna morgonen. De va full fart på honom redan när han vaknade. Stod och hoppade i sängen och hade sig. E väl snart dags att ta bort några spjäll på sängen för rätt som de e kommer han klättra över kanten och ramla ner. De e bättre att han har ett litet hål att rymma ut igenom ist.

Ja så idag är det lördag. Min plan idag var att smita iväg till gymmet tidigt men det gick ju i stöpet bär Andreas skulle jobba extra idag. Han ställer då alltid upp när han behövs. De e ju bra även om jag hade tyckt det varit mysigt att ha honom hemma idag.
Men får se positivt på det ;)

Just nu tittar solen fram och det känns som att set blir en kanon dag! Jag har fått ner julgardinerna och fått upp fina ljusa. Tänk va mycket det gör för huset med andra gardiner. Ska införskaffa hissgardiner till köket i det stora fönstret också. Hade släppt in mer ljus. Som om det inte vore ljust nog här :)
Jag har blivit smittat av bloggar som skriver om inredning just nu och har äntligen hittat ett soffbord! Fast jag har inte hittat något ställe som säljer ett :S med med en morfar som e snickare så ska det nog lösa sig :)
På tal om snickare. Han som ska fixa vårat tak var här igår och kika. Det var en enkel grej att fixa detta. Inga pers alls men däremot kupan. Våran murstock går snett så de e inte säkert det går att få till en kupa på ett bra sätt. Attans! Jaja men takhöjden kommer ju bli högre i vilket fall så det kanske räcker med ett takfönster ist så man får in lite ljus.
Ska bli så roligt att komma igång med detta nu! Trappan gick absolut inte att flytta på heller så nu ser jag fram emot en trapp-renovering som jag själv ska stå för. Äntligen! Nu kommer de komma massa inlägg om renovering osv när vi kommit igång :) kul tycker jag!

Jag älskar renovering/inrednings bloggar men jag blir trött på det om
Jag inte får sätta fart själv. Men nu så! :D

När övervåningen e klar står hallen eller toan på tur. Sen när dom e klara kommer det antingen bli tvättstuga eller mer övervåning. Så fr.o.m. Maj. Say Hello till min inredningsblogg ;D
Hoppas även att mina andra vänner och bekanta som står inför flytt och renovering bloggar om detta? ;)


Jaja ikväll blir det väl mello antar jag och det e allt jag vet just nu. Hoppas ni får en kanon lördag! Och hoppas ni vaknat på samma sida som jag :)

Hade tänkt lägga upp bild här på inredning jag gillar meeeen min telefon vill inte öppna bilder ifrån Google. Grrr. Ohwell. Pöss på er! :)




En chic mammas bekännelser

OKej ja men det är super fint :) du har bra smal ;) gillar det där lantiga, men ändå moderna ! men skall helt klart bo in mig först innan jag köper något :)

2012-03-10   09:29:01   Website: http://frureinhold.se



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback