Ändrade planer

Publicerad 2012-03-01 Tid 11:35:52

Jahopp. Lilleman har feber så då stannar vi hemma ist. Han somnade om efter att vaknat vid nio och ätit gröt. Jättetrött, ledsen och slö. Stackars liten.

Jag har roat mig med... Ja lr kan man kalla det roa egentligen? Plågat är ett bättre ordval om jag ska vara ärlig. Jag har räknat ihop alla räkningar vi har vare månad. Blir så trött på att allt dras så olika så det blir svårt att hålla koll så kände att jag skulle få det gjort en gång för alla så man vet hur mkt som måste gå till räkningar och hur mkt som finns kvar och jag fick ta mig fan en chock!!! Haha!
Inte konstigt jag känner mig fattig ibland asså!
Jag och Alex snackade pengar en gång och hon undrade hur jag kunde känna mig fattig när vi har ungefär samma inkomst och samma utgifter ( trodde jag) kan ju säga att den summan jag trodde var HEEELT fel!

Vissa kan tycka det e fel att prata om sin ekonomi såhär öppet men jag e inte den som låtsas vara rik när jag inte är det. En människa med normal lön är inte rik som mamma ledig om man säger så. O varför ska man förfina?

Det e ju inte så att vi inte har råd att leva men vi har inte råd att unna oss en massa grejer hela tiden. Inte just nu iaf! Det är tur att jag e duktig på att hålla fingrarna i styr annars hade det blivit jobbigt :P

Nä nu måste jag springa in i duschen innan L vaknar igen. Behövde bara skriva av mig chocken haha! ;P

Pöss på er!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback