Rosa moln

Publicerad 2012-06-12 Tid 09:17:40
När man går in på blogg.se och kollar löpsedeln ser verkligen det ut som att alla lever på rosa moln. Grym inredning, shopping eller resor! Hela köret med underbara bilder. Jag undrar hur många uta dom som bara är en fasad. Har ALLA det verkligen sådär bra?
Något jag stör mig lite på e alla dessa smink och mode bloggar. Det är så många som kallar sig "modegurus" eller liknande men klär sig verkligen helt utanför modet. Är man en trendsättare ala angelica blick, ja då har man verkligen gjort sig förtjänt av att kalla sig något sådant. Det är ju kul att människor brinner för saker. Men jag klarar inte av människor som höjer sig själva till skyarna. Det är upp till omgivningen att göra anser jag i sånna fall.
Och jag själv har varit väldigt insatt på smink!
MEN, jag har aldrig sagt att jag är en makeup artist. Jag sminkar när någon ber img göra det och tycker dom att jag e duktig är det jättesmickrande! :)

Nu tappade jag visst tråden lite ;) Det jag ville säga var bara att jag e trött på bloggar som påstår dom e något dom inte är. Fashionistas, modegurus, trendsättare eller what ever. Alla är fåfänga och gillar olika saker men det är väl bara dom som verkligen kommer med något udda och nytt som borde ha den titeln tycker jag. Sminkbloggar som säger att dom är grymma och lägger ut bilder på sina verk, sminkat ögonen trötta och kladdiga. Plockat bort ögonbryn fläckvis och olikaform. Hur många ögonbryn ser ut som ett liggande L, skeva J eller två uppockner vändna U ?
Men dom påstår att om är sååå duktiga på att sminka och får sminka andra hela tiden.
Haha USCH vad jag gnäller!! Men ska man kalla sig själv duktig får man fan vara det också annars får man ta att folk granskar en. ;)

Haha jag har varit så bitter det senaste! Men det måste man väl vara det också ibland ;)
Jag sitter just nu och skulle egentligen plugga men jag kom inte långt föräns jag körde fast. Jag har bara tv feta anatomi böcker och behöver andra böcker för att fortsätta. Försöker få kontakt med en vän som har bra böcker som jag skulle få låna. Det är ett tag kvar men man får börja i tid om man ska hinna plugga stenhårt och vara mamma samtidigt. Den utbildningen jag ska gå är sjukt pressad och jag räknar inte med att vara klar när avslutningen kommer. Jag tror det blir omöjligt o jag ska vara ärlig!
Jag ska jobba, vara mamma och lära mig hantera min stress på samma gång som jag pluggar så jag räknar fett med att detta kommer ta längre tid. Och det gör absolut ingenting. För jag har iaf påbörjat och kommit långt in i den utbildningen jag alltid velat ha och det enda jag behöver göra är att avsluta den ;) Det löser sig! Med lite planering :)

Nu har jag som vanligt skrivit en hel jäkla roman! Jag ska kika på 90210 och sedan hänga tvätt innan lex vaknar!
Hoppas ni vaknar upp till en grym dag! PÖSS!

Haha förlååt! Det är ju tur att jag har lås på bloggen så ingen blir ledsen över mina åsikter ;)

 

 

 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback