Stormy

Publicerad 2012-01-12 Tid 09:41:25
Nu e de sådär kallt när man vaknar igen. Tack vare detta jäkla vädret.
Men brasan e tänd och jag sitter under min filt som vanligt. Äter lite frukost och Lexus har sovit sedan 8. Skulle egentligen in och träffa lillan idag men jag fick avboka för jag har så jäkla mkt att göra. Funderar på att skita i gymmet ikväll också och faktiskt ta tag i allt som ska göras innan vi åker.

Jag och min kära mor snackade lite om allt "mamma tjaffs" igår. Och de e lite kul att se för att ena stunden sitter folk och säger att man inte ska vara sån som håller på och dömmer men sen sitter man och gör det själv. Jag har kommit på mig själv när jag reagerat på t.ex vad folk matar sina barn med osv. Jag har ju ingen rätt att dömma pga det!
Något som en av mina bästa vänner fick höra när hon inte satte sin son på dagis för att hon ändå gick hemma. Att barn inte får stimulans och att hon var dum som gjorde så o blablalbla.
Vet alla hur hon sköter sitt hemma?
Vem är vi/ni att dömma? Jag säger inte att jag e bättre själv för jag har också dömt. Som sagt, reagerat när mammor matat sina barn med t.ex kaffe. Det är ju inte så att det är livsfarligt så då kan man lika gärna hålla käften och låta folk göra saker på sitt sätt. Så länge man inte skadar nån, right?

Och det där med att barn måste in på dagis. Självklart måste INTE barnen in på dagis! Barn behöver ju stimulans och att få umgås med andra barn e ju självklart något de behöver men allt det där kan man få även om man väljer att inte gå på dagis.
Har du vänner med barn, eller massa barn runt om dig. Leker på lekplatsen med andra barn osv så behöver man ju inte in på dagis. Min mamma jobbar just nu på dagis men innan dess var hon dagmamma. Så de e ju inte så att hon inte vet vad hon snackar om. Dagis e väl bra om man inte gör allt det där själv. Jag tycker människor förstorar allt och gör det till en så onödig grej. E det inte lite bättre att tänka en gång extra så att ingen känner sig dumförklarad för deras val av uppfostran? Jag tror att många mammor tänker så som jag skriver. Läser sånt här och håller med men tar inte med sig det själva. Jag tror folk dömmer utan att dom ens tänker på det.
Det e dags att granska sig själv. Ha koll på hur man beteer sig för ingen e perfekt.

"Den ungen har fula kläder"," Hur kan dom låte barnet äta sånt?", "Hur kan dom låta barnet vara uppe så sent?" Blablablablabla....


De e sånt man stöter på dagligen. Det e alltid nån som fått nån pik av någon och känner sig dum lr så och det är så onödigt.

Nu ska jag sluta predika haha! Men jag tänker inte ge mig in i denna tävling. Jag tänker inte tävla om vilka kläder min bebis använder och jag tänker inte skryta om min unge som om han vore bättre än nån annan. Han e ju bäst i mina ögon, såklart! Men de e skillnad på att skryta och att vara stolt!

Pössåkram



Camilla - Mamma till Naemi

Bra inlägg gumman!! Väldigt tänkvärt, som sagt man har ingen rätt att dömma andra hur dom uppfostra sin barn, men få helt enkelt göra det som fugerar bäst för sig själv osv. =)

Alla borde skärpa till sig inklusive jag! ;-)

2012-01-12   13:20:22   Website: http://millamirakel.blogg.se/


Emelie

Helt rätt!! Kan bara säga WORD :)

Alla tänker olika och har olika behov i sina liv och vill olika saker med sina liv och inget är mer rätt eller fel oavsett hur eller vad man gör.. Jag kan döma också :/ men å andra sidan så är det mer kanske om människor har ett skadligt beteende gentemot sina barn/familjer..

2012-01-12   16:16:26   Website: http://missyemelie.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback