Soool ♥

Publicerad 2012-01-02 Tid 12:52:17
Ja, nä inte här i edet asså. Lika grått som vanligt! Men jag sitter som vanligt och kikar på drömresor. Hur kan man låta bli när man läser kenzas blogg och ser att dom befinner sig i kapstaden? (Tess fd hemstad btw ;P) . Jag tror inte att den staden är ett ultimat ställe att åka till när man har barn men jag kan ändå inte låta bli att bli sugen.
Kollade priser och det behöver ju inte bli så mkt dyrare än en charter till thailand. Thailand e bara så bekvämt eftersom man känner till saker och ting och dom e super vana vid alla svenskar. Dom har de bvi behöver. Egentligen ett ganska bra val om man vill vara säker på vad man får. Det e ju nästan som Asiens europa ;P Ett europeiskt paradis i asien. Grejen e ju bara den att om vi åker till thailand så blir det förmodligen phuket och kata. Personligen hade jag nog inte valt det stället men o andra sidan e de ju ganska barnvänligt och när jag var i thailand hade jag ju inte ögonen öppna för sånna ställen direkt. Mitt thailändska paradis måste nog vara koh tao. Det är verkligen en mysig ö. Dykar ö förvisso men passar bra om man vil ha all den där mysiga naturen, långgrunda stränder, underbart mysiga restauranger osv. Absolut ingen storstads känsla. Man känner att man e på en liten ö med små söta byar. Gud va jag saknar det stället!!!

Men än s länge e inte kommande vinterresa bokad så då kan man ju iaf få drömma lite :) Sydafrika hade ju minst sagt varit en upplevelse! Men dit blir det förmodligen ingen resa än iaf. Vi kanske sparar nått sånt resemål tills vi gifter oss ist ;)
Dock har vi redan bestämt vilket land som väntar oss när vi åker på smekmånad sen ett antal år tillbaka men ma får ju upp ögonen för nytt hela tiden! Hade jag varit rik hade jag redan sett hela jorden idag. Det kan jag lova! Jag e ingen charter människa egentligen men när man har barn e de ju det som e bekvämast och bekvämligheter e så mkt värt då. Hade jag fått bestämma hade jag rest runt, sett sevärdigheter och åkt på safari. Gjort saker och ting som kanske inte alltid e så barnvänliga. Att bakpacka enligt mig e inte något för småttingar. Jag får nästan ont i magen så mkt som jag längtar till alla upplevelser när jag pratar om det såhär.
Andreas ville köpa hem en karta och så skulle vi ha nålar i olika färger att sätta på de länder vi ill åka till och vilka vi varit i! En bra ide tkr jag :)
Såhär hade min lista sett ut om jag fick börja beta av listan nu och hade en kappsäck full me pengar ;)

  1. Fiji (polynesiska öarna)
  2. Maldiverna
  3. Brasilien
  4. Mexico
  5. Chile
  6. Sydafrika
  7. Bahamas
Ja  asså listan kan göras lång och jag vet egentlien inte vilken ordning jag hade satt länderna om detta var på riktigt :P Visst hade de varit kul att göra storstads resor också men för mig väger paradisställena tooooon mer och nått måste man ju prioritera. Detta e iaf en början och när jag kan få börja beta av dom...ja när jag blir pensionär och har vunnit på lotto kanske? ;D
Drömma e tillåtet har jag hört! ;)

Tänkte lagt upp lite bilder men blogg.se e ju sjukt segt! Iaf på min sega dator. Pöss!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback