Fullt ös

Publicerad 2012-01-10 Tid 16:48:34
Kanske inte riktigt! Har massor att ta itu med innan vi drar till fjällen så jag hoppar gymmet idag med Alex o Camilla. Blir en sväng dit i morgon me Anna ist. Antar att dom andra kanske vilar en dag? Annars kan vi ju köra allihopa :)


Just nu vilar mina grabbar en stund innan maten som jag grejar med. Den står i ugnen nu så jag har en stund för mig själv innan jag ska väcka dom.
Kom fram till en tråkig sak idag och det är att vi skippar en utlandsresa i sommar. Hade sett fram såå mkt till det men om vi ska klara det måste vi spara vartenda öre och jag hatar att känna mig fattig! Det kommer dyka upp saker som kommer kosta pengar innan vi åker och det blir liiite för tight. Nä, istället kommer vi lägga lite pengar på saker som ska göras här hemma.
Har suttit och filurat massor. Jag har ju tjatat om att jag vill flytta till nått större. Men gång på gång snubblar jag över saker som gör att vårat hem känns som vårat hem. Övervåningen ska ju fixas till våren. Backarna jag gnäller så över här på vintern går ju att förebygga om vi bara gör det som ska göras! Ordna så att allat vatten ifrån skogen rinner ner i dikena ist för rätt över vägen. Man måste inte göra allt på en gång. Jag vill riva en vägg här i vardagsrummet och bygga ut badrummet med några kvadrat bara. Det e ju inte såååå mkt som ska göras för att jag ska känna att vi får plats ordentligt! Men vi får se.
Jag tkr bara de e så jävla trökigt att flytta! Konka grejer o sen tar det ett tag innan man får ordning som man vill. Så..frågan e om de inte e bättre att ta en sak i taget och inte göra nått mega projekt utan göra större när man känner att det börjar bli trångt ist. För just nu e det ju inte trångt!
Jag har bara funderat på framtiden och tänkt att vi kommer bli fler och då blir det trångt. Men nu e de ju egentligen helt ok?
Vi kommer kanske inte ha nått gästrum när nästa bebis kommer men ungarna kan ju alltid knö ihop när de kommer gäster :) Och sen kommer väl inte nästa bebis komma än på ett bra tag så de e ju faktiskt inget mn behöver tänka på. EN SAK I TAGEEEET!!! När ska jag lära mig? :P

Ok, såhär högt i taket har vi de ju inte och tur e väl det! Snacka om mkt att värma upp på vintern! :P

Skulle så gärna vilja dra upp de golvet vi har och se va de e för golv under för vi vet att det e eett gammalt golv där men vi vet ju inte hur snyggt/fult det är. Det blir när detta golvet vi har ni e utslitet. De e de som e nackdelen med matt trägolv. Det blir fettfläckar och repor så lätt! Och Lexus e bara ett. Om ett halvår e väl golvet superäckligt! :P

Lite inspo. Jag lääängtar tills vi an sätta igång. Det som ska göras först e som sagt övervåningen. Sen vill jag göra vardagsrummet/matsal. Men förmodligen kommer det andra saker före.  Vi får se, drömma kan man ju som sagt få göra!

 

 

 




Emelie

Hihi jo jag misstänkte det.. ah va bra du sa det för det trodde jag inte :O Trodde svart va den bästa färgen :P

Ja det hade ju kanske vart en bra ide :) ni får säga vad ni vill ha så ska jag höra med m :) Nog för att jag gillar att pyssla men jag märker själv att ett sånt projekt till kanske inte blir så kul :/

Va kul att ni har så mkt planer :) Det är ju det som gör livet roligt att leva att se fram emot förändringar :)

2012-01-10   22:16:55   Website: http://missyemelie.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback