Renovering och fix.

Publicerad 2012-01-22 Tid 12:40:41
Suck! Här sitter jag och planerar. ÖNSKAR att jag kunde massa saker om detta som fuktspärrar och sånt. Någon som läser min blogg och vet hur man gör??? I hallen har vi ju betongplatta och dom som bodde här innan la bara ..äsch vafan har jag glömt vad det heter!  Ni vet sånna där flisiga plattor? Haha jaja...dom har iaf lagt "trägolv" rätt på betong vilket inte är bra. Och när dom sätter igång med övervåningen ska vi ju även ha en ny trappa och då vill man ju att golvet ska vara klart här nere.

Jag ÖNSKAR att Andreas hade funnit lite mer intresse i sånt här. Han kan inte svara på några av mina frågor ;P Jag vill lägga varenda öre vi har på detta nu. Jag vill bli klar någon gång! Så jag tänker inte sitta och kolla på massa kläder och skit för då kan jag ju inte låta bli. Nu ska detta bli gjort!!! Inga resor, inga stora nöjen för då kommer vi ingen vart!

Jag antar att jag får tjata på Andreas att hjälpa mig med detta eftersom detta inte intresserar honom lika mkt som mig.
Jag bukar ställa frågor till mina läsare men får aldrig svar. Sen jag satte lås på bloggen slipper jag massa onödiga kommentarer och åsikter men det e lite kul. När man ber om åsikter eller tips får man inga och när man inte ber om det går folk loss. Funny thing.

Frustrerande e det iaf att allt står stilla. Men vad räknar man med som mamma ledig? Man har ju inte råd att göra allt på en gång heller och det måste jag inse. Men sånna här små grejer behöver ju inte bli så dyrt så jag tycker man borde kunna få detta gjort snart.



Emelie

Ska du lägga golvet på betongplattan så kan du lägga tinotät (byggplast får ej läggas omlott) lundpapp ovan tinotät (får ej heller läggas omlott) kram

2012-01-22   21:21:44   Website: http://missyemelie.blogspot.com


Emelie

tinotäten (Stavning) skulle visst ligga tio cm "före" lundpappen så att inte skarvarna ligger precis ovanför varandra det blir ju inte fuktspärr då :)

2012-01-22   21:59:15   Website: http://missyemelie.blogspot.com


Anonym

Mobilinlägg går väl att kommentera om man väljer "kommenterbar" när man ska ladda upp inlägget.

2012-01-24   19:36:50


Emely

Var jag som kommentera ovan :)

2012-01-24   19:38:09


En chic mammas bekännelser

jag tycker ljust :) roligt med glada nyheter, hoppas det går vägen :)

2012-01-25   10:05:21   Website: http://mizztang.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback