Stockholm

Publicerad 2012-02-12 Tid 22:29:34
Sitter och kikar på boende inför skolan. Skolan ligger hyffsat centralt kan man säga men kommer förmodligen ändå ine ha tid att ge mig ut i stan.

Tittade på "tunnelbanan" häromdagen. Ni vet den serien som visas och jag får faktiskt lite ont i hjärtat. Jag vet att jag blev förälskad i den staden 2008. Alltså staden. Det där kan lätt misstolkas!
Jag har det stället staden så otroligt mycket men har helt enkelt accepterat att vi inte bor ett stenkast därifrån. Och jag har ju låst mig nu. Jag har låst mig i en liten håla som Lilla edet.
Trots att edet inte är det ultimata stället, trots att jag avsyr att vara småstadsbo gillar jag ju landet och här har jag ju alla jag tycker om och det är ju viktigast av allt. Att få ha nära och kära nära. Men samtidigt älskar jag storstan.
Människor som bara spenderat lite tid mitt i innerstan vet inte vad jag snackar om. Man missar så mycket om man inte tar sig runt.

Innan jag träffade Andreas letade jag lägenhet i sthlm. Jag lovade Elias att jag skulle flytta dit så det kunde vara "vi" igen. Dvs jag, Jen och Lello. Fyfaan va kul vi hade! Fan vad jag saknar den tiden:/
De e jobbigt när man får sånna här "ålders nojjor" och inser att den tiden aldrig kommer tillbaka. Bitter sweet ♥.
Man hade så brottom med att växa upp och man förstod inte hur bra man faktiskt hade det. Inte för att jag har det dåligt nu! Det menar jag inte men då hade man hela livet framför sig och du hade miljoner vägar att välja mellan.

Jag undrar hur det kommer kännas att sätta fötterna där igen.

Jag minns när jag och Andreas först började leta hus. Han la märke till att jag kollade mycket lägenheter och hus i sthlm ioch drömde img bort. tillslut fick han nog och började leta i sthlm å allvar. Men så enkelt e det ju inte. Vill ju ha familjen nära ♥

Så e det. A bitter sweet feeling. Men kanske drar vi till sthlm i sommar ist för utomlands? Hmja...Andreas har ju faktiskt släkt där också som hade varit kul att hälsa på? :D

Det e tur att man får lov att drömma ♥

Visst trivs jag bra där jag är nu. I min situation och allt. Men jag e en sån människa som vill ha allt man inte kan få. Thats life ;)


Oslagbara tider!!!!!





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback