Torsdag

Publicerad 2011-10-27 Tid 10:04:47
Torsdag idag då, ärtsoppa och pannkaks dagen. Men det blir det nog inte för oss iaf :)
Idag e det den 27 oktober. Inte länge kvar till jul så nuuuu vill jag veta vad mina nära o kära vill ha i julklapp!!! Har försökt börja inhandla julklappar tidigt i år så jag slipper vara ute i sista sekund men de går ju inte när folk inte vet va de vill ha! Åhh kom på det nu dååå! ;)

Jag vet vad jag vill ha iaf så om nån tänker köpa julklappar till mig e de bara o fråga! :P
Det blir extra roligt med jul i år eftersom det blir Lexus första jul och han är 10 månader då. Då e han ju i full fart och tycker förmodligen de e jättekul med lite julklappar :) Men leksaker o sånt e ju seriöst skit dyrt!! Så kanske får bli en sväng till ullared ändå? Skulle åkt dit för längesen men som vanligt blir det väl i sista sekund tillsammans med resten av sverige. Tänkte att Lexus skulle få en lära gå vagn i julklapp men han e ju redan på g nu så kanske borde skafa än snart. Han e riktigt duktig på att gå om han får hålla en i händerna. Man behöver inte hålla upp honom lr nått utan bara vara som stöd när han tappar balansen så snart trampar han väl iväg själv. Men det vet men aldrig. Kan ju ta lång tid men med tanke på hur fort allt gått på bara dom två senaste veckorna lär det inte ta så lång tid.
Lexus kröp inte innan men han ålade sig fram (han kröp två steg för länge sen men det var allt). Nu kryper han, klättrar och går omkring mellan bordet och soffan så han går ju så länge han får hålla sig i. Han har alltså gått ifrån att man har kunnat sätta honom på mattan med leksakerna och typ ta disken till att man först absolut inte kunda lämna honom ensam för då dunka han i huvudet överallt till att vara en säker klättrare haha :P Nä kanske inte säker men nu tar han ju iaf emot sig själv.
Igår han jag inte fånga honom så det enda man såg var hans ben som stack up ur leksakslådan haha! Ser ju för kul ut! Han bara stonkar och försöker komma till rätta igen :P

Det e ju helt underbart detta med barn. Att se deras utveckling och man blir ju så lycklig varje gång man ser framsteg. Inte pga att man vill kunna skryta om sina barn som så många sysslar med (sjuka mammor kan vara!!)  utan för att då ser man att allt e som det ska :) Och på nått sätt blir man glad över att bebisen växer när man kanske egentligen borde vara tacksam och njuta av tiden då dom e hjälplösa och är helt beroende av en. Men som mamma för första gången tror jag inte man förstår vad folk menar förän man har gått igenom hela resan själv. Man lär sig nya saker hela tiden :)

Hehe, jag bestämde mig för att inte ha någon "mamma-blogg" men det e väl på tiden att inse att det är det enda min blogg handlar om. Om mitt liv som mamma. Det var itne tanken men snacka om att allt verkligen förändras när man skaffar barn! Livet, jag själv och alla prioriteringar är helt andra saker idag än va det var när Lexus kom och jag älskar det! ;)

Nu ska jag sluta babbla! Ska försöka ta tag i min dator så den inte är seg som kola så jag kan lägga in alla ilde jag tagit det senaste! Tar ju eeevigheter!!

Ha en fin dag :) pössåkraaaaaaam!







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback