Lördag

Publicerad 2011-10-29 Tid 11:04:22
Då va de lördag och jag sitter som vanligt o har min egen tid i soffan, under en filt med en kopp kaffe :) Killarna stensover och solen börjar titta fram över dimman.

Pratade med mami förut och kom fram till att jag förmodligen har vitamin b12 brist. Så underbart om det är det så jag kan bli mitt vanliga jag igen!
Jag är en enda stor röra ibland. Rätt ofta faktiskt! Typ hundra ggr om dagen och minst en gång om dagen blir jag så arg att jag vill slå sönder nått. Så nu har jag bestältt hem vitaminer och håller tummarna för att detta ska hjälpa! Jag blir liksom en virrpanna som glömmer allt som går att glömma typ och man blir typ..dum i huvudet. Glad-deppig-FÖRBANNAD - glad-deppig-glad-deppig.
Sa till Andreas för någon dag sen att jag tror på riktigt att jag börjar bli sjuk i huvudet. Haha, inget att skratta åt egentligen för jag menar allvar. Nått stämmer inte. Må detta vara lösningen! :)
Jag har iof inte aaaalla symptom men dom flesta har jag ju. Så det känns som att detta är rätt. Kan mycket väl vara b vitamin brist så funkar inte detta får jag kolla om det är det. Svaret på alla mina bekymmer hppas jag!!!!

Du kanske också har det utan att du vet? Jag hade ingen aning föräns mamma hade pratat med vetande personer. Kolla HÄR!!! Där kan man läsa om b-vitaminbrist. HÄR om b12.

"B-vitaminer behövs för att cellerna i hjärnan ska fungera normalt. Minnesstörningar och demens kan vara en följd av brist på vitamin B6, B12 och folsyra." Jag har väl nämt att jag har en guldfisk hjärna?
Även synrubbningar kan bero på detta och jag har fått så mkt sämre syn den senaste tiden.







Malin

Hej!



Jag fick konstaterat när jag var gravid med mitt andra barn att jag hade b12-brist. Jag var ständigt trött, hade sån kraftig huvudvärk så jag kom ibte upp ur sängen och minnet ska man i te prta om. Det var hemskt. Fick tabletter hos läkaren och jag känner mig som en helt nu människa. Så jag tycker nog du ska gå till läkaren och få utskrivna tabletter som är för b12-brist om det visar sig att du har det.



Du kommer känna ändring på bara några dagar!

2011-10-29   12:31:02


Anonym

2011-10-29   13:14:54



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback