Sommar-resa

Publicerad 2011-11-21 Tid 14:06:08
Har fortfarande inte lyckats boka någon resa inför sommaren. Så nu sitter jag här igen och kikar på resor som skulle passa oss alla. Jag var sjukt sugen på italien och det var dom andra med tills mamma kom på att det förmodligen inte kommer funka eftersom hon inte tål vitlök. Dom har väl typ vitlök i allt?
Så nu kollar jag på resor till spanien eller olika grekiska öar. Nu vet jag att ni som läser har en del erfarenheter kan ni inte komma med nått bra förslag?
Jag har varit i Spanien (Lloret de mar 2 ggr, torremolinos 1 gång och gran canaria 1 gång.)  och grekland (Cypern, Kreta) och nu undrar jag om det finns nått ställe som e verkligen super nice som vi inte besökt?
Santorini ser ju så där härligt klassiskt grekiskt ut och zakhyntos verkar också lockande. Det säg att Rhodos ligger på nån topplista? Hjälp?


Jag vill bara hitta en resa till ett ställe som har det mesta. Kultur, underbara stränder, lite shopping, god mat och vacker natur.


Santorini

 

Zakhyntos

 

Kreta

 

 

Jaa, så vart åker man??

 


 



Sanna B

Jag har varit på Rhodos och det är helt okej om man är ute efter sol. Men är inte jätte imopnerad. Jag skulle peronligen valt Santorini :) Eller tunisen gillade jag med ;) All inklusive :D

2011-11-21   14:23:52


Sofia

Fast om hon inte kan åka till Italien så kan hon nog inte till en Grekisk Ö heller, dom missbrukar ju verkligen vitlök! Tycker då inte Italien har så mycket vitlök,aldrig i deras pasta och pizza och det finns det ju överallt.

Kolla upp det närmare.



Kram

2011-11-21   14:56:10   Website: http://junisofia.blogg.se/


Camilla

men gumman, i Grekland har dom väl ännu mer vitlök i maten?! :P



Jaja.. Grekland är i alla fall helt underbart, jag vill tillbaka dit. Jag och Jesper var på en ö som hette Kefalonia, en riktig paradisö!! :D

2011-11-21   19:09:11   Website: http://millamirakel.blogg.se/


Camilla

Kanske är jag som blanda ihop det. Men om din mamma har varit i Grekland innan så ska säkert en resa dit gå bra ändå!!! =)



Kefalonia var ju en väldigt lugn ö. Inget festande eller så. Men beror ju på vad man är ute efter. Vattnet var helt turkost och fint, maten var god, människorna trevliga, rent och snyggt och absolut en paradisön. Många bilder som man ser från Grekland är just från Kefalonia eftersom det är så vackert där!! =)

2011-11-21   20:03:17   Website: http://millamirakel.blogg.se/


En chic mammas bekännelser !

MIna favoriter är rhodos, nice, monaco, sen är italien super, minns inte om det är mkt vitlök i maten men det är tråkigt att chansa.. rhodos är väldigt barnvänlgt om man väljer att bo i rhodosstad !! lycka till !

2011-11-21   20:40:47   Website: http://mizztang.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback