Frienemies.

Publicerad 2011-11-21 Tid 10:15:05
Godmorgon! Sitter här och funderar medans Lexus sover.
En sak jag tänkt mycket på när det kommer till detta med falskhet är vänner som ska vara de så kallade "bästa vännerna". Dom e bästa vänner ena sekunden och sen när den andra inte  e med sitter dom och snackar illa om den personen. "Gumman du e en så underbar vän o bla bla bla" Vilka menar det och vilka menar det inte?
Ibland tror jag inte att dom menar va de säger utan det känns bara som att dom vill man ska hålla med eller kläcka något idiotiskt så att dom kan få sprida det vidare och starta något onödigt tjaffs. Jag förstår mig inte på er?

Varför kan man bara inte vara lojal mot sina vänner och är det något man stör sig på, ta upp det med personen ist för att snacka skit eller skriva om det i sina bloggar. Jag förstår inte riktigt grejen. Om jag säger något dumt eller illa om en person till någon annan så har jag förmodligen redan tagit det med personen. Inte för att jag kan komma på något jag sagt men jag vet att jag har tagit ett och annat med mina vänner när det varit nått jag reagerat på.
Och jag menar inte att jag e bättre än någon annan men att folk som beteer sig sådär är sämre än vad dom kan vara. Jag försöker hela tiden vara en bättre person och förstår inte varför folk väljer att göra sig sämre. E man fjortis lr så så kan jag förstå. Man vet liksom inte bättre för alla e sånna mot varandra men när man växt upp,då borde man väl ha lärt sig? Eller?

Jag vet inte. Jag försöker alltid förstå människor som gör val som jag själv aldrig skulle göra. Jag tror det e hälsosamnt att förstå människor men de e lätt att över analysera och istället bli helt tokig!

Kan ingen förklara för mig hur ni tänker? Jag e nyfiken!

Och ni förstår väl att ingen vill vara nära vän med någon som gör sådär mot folk? Även om jag inte känner personernas bästa vänner som dom sitter och snackar illa om så får man ju se en sida man inte vill att ens vänner ska ha. Undra om ni tänker på det?

Jag tror på karma. Var godhjärtade och se posetivt på saker och ting ist för att vara negativa onda människor. Det tjänar du på. I utbyte får du tex lycka ist för jobbig ilska.
Äsch...som om jag vet vad jag snackar om? ;)




Snart e det första advent! Längtar ni lika mycket som jag?! Men var e snön? Halåå?? :/

Får avlsuta detta inlägg me att säga att jag e glad att jag har dom vänner jag har. Både gamla och nya ;)






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback