Träningssug.

Publicerad 2011-12-07 Tid 11:03:04
E så sugen på att träna!! Men även sugen på att storstäda ordentligt. Vad ska jag välja? haha jobbigt.
Ibland önskar jag att dagarna var längre. Men oandra sidan hade dagarna på nått sätt blivit lika korta för antagligen hade man jobbad lika stor procent av dagen ändå. Rikare hade man ju kanske varit då? Men pengar e inte allt. Tid är bättre i vissa lägen :)

Jag och Tess satt och diskuterade olika bloggare för ett tag sen. Hon tycker att Kenza e så otroligt vacker och det är hon ju. Men av någon anledning tilltalar Tyra mig mera. Mycket för att jag kan se mig själv en del i henne ( Inte som att vi vore kopior eller nått, absolut inte! ). Men jag nämnde också att hon har kommit så långt här i livet.Mycket längre än mig. Du undrade Tess lite varför. För även om hon har kommit långt i yrkeslivet är inte det allt. Allas mål här i livet handlar inte om karriären. För vissa är familjen mycket viktigare.
Och hon har ju rätt. Jag är ingen som skulle offra massa ledig tid för att jobba sönder mig. Gud nej. Min lediga tid är guld värd och att umgås med familj och vänner e ju tusen gånger viktigare för mig än att komma långt yrkesmässigt. Det jag vill ha är bra arbetstider, sköna kollegor, att trivas på jobbet och att inte behöva känna mig fattig. Jag behöver absolut inte vara rik men jag vill inte behöva känna som jag gjorde på donken. jobba, jobba, jobba, stressa, STRESSSSAAAA, bli arg, bli glad, skratta och gapa (phjuuuu) Ja denna månaden får jag nog en grymm lön så som jag kämpat, eller inte. Man sliter som ett djur för en ja, egentligen kanske en ganska normal lön men inte för det slitet och så mkt man offrar av sin hälsa. Det är kul! Jag lovar, jag har haft oförglömliga tidet på donken med alla olika skift jag gått på men de e kul för en tid. Sen blir man fan yrkesskadad och vardagen utanför jobbet blir lika stressig. Iaf för mig. Alla hanterar ju stress olika.
Anledingen att jag börjar snurra på sånna här karriärs tankar e för att jag snart måste ta tag i det. Jag vet ju vad jag vill nu. Iaf för stunden. Jag ska inte plugga tror jag inte. Jag e ingen plugg-människa. Jag måste vara helt inställd på det och det e jag inte. Jag har alrig varit en skolperson. Som min svenska lärare sa till mig nör jag gick ur gymnasiet- "Det är ok att du inte bryr dig. Skolan e inte din grej, inte just nu. Du kan ta igen det när du vill." Haha! Kommer inte ihåg dom exakta orden men det var såhär på ett ungefär. Bra lärare? ;)
Snacka om stark lärare. Efter allt hon gick igenom med våran klass och mig. Jag fick henne tydligen att gråta en gång också när jag var otrevlig och stack ifrån klassrummet. usch va drygt av mig! Men alla har väl varit olydiga ibland?
De e ju tur att man mognar med åren :)

Jag måste sätta mig och fixa nytt cv osv. Nån som har en bra mall? Hade en så bra på min förra dator. Alla datum och allt fixat och nu måste jag sätta mig och försöka minnas allt igen. Blä!
Meen men ;)

Nu har jag skrivit sådär långt igen. Men det är inte meningen att det jag skriver om alltid ska vara intressant så klaga inte ;) Du som läser, läser ju min blogg för att nånting här lockar? Lite konstigt tycker jag att så många fortfarande läser min blogg. De va så skönt i början när man började blogga när man hade typ mellan 6-12 personer som läste varje dag. Det var bättre förr! ;P

Nä, en dusch blir nog bra nu tror jag.
Btw, köpte en overall till Lexus i stl 90. Vet itne riktigt varför jag köpte en så stor men jag tänkte att han skule ha den hela vintern o han växer ju men den var ju aaaallldeles för stor! Jag tkr de e så omständigt att skicka tillbaka o ha mig så om nån behöver en Didriksson haig svart + blå i stl 90 kan ni köpa den av mig ist OM jag inte hunnit skicka tillbaka :) 899 kr! Om ni ändå ska köpa tänkte jag då. Underlättar för både mig och den som vill ha den. Slippa vänta på leverans osv! :)




jaja hej så länge!!




Anonym

Skicka tillbaka den å sen köp en ute på Nids4kids ute vid trestads center där kostar dom runt 700 har ja för mig.

2011-12-07   14:55:07


F

Dom overallerna finns även på beginners ute på siba. Jag har stl 86 till C och han kommer säkerligen kunna ha den nästa år med. =)

2011-12-07   15:03:36   Website: http://freddyberry.blogg.se/


F

Aha..jag har ingen koll vart dom finns tänkte bara på kommentaren ovan. =)

2011-12-07   15:25:51   Website: http://freddyberry.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback