Snart julafton.

Publicerad 2011-12-20 Tid 11:36:17
Jahopp. Då var det snart jul och jag hörde fåglarna kvittra som bara den förut. Känns lite ovänligt vid denna tiden på året?
Jg var sjukt trött när jag vaknade idag. Kan vara för att Lex vaknade vid fem och ville lägga sig hos mig. Sen låg han och babbla (läs gapa HÖGT) en evighet innan de var dags för att somna om och vakna vid 8. Jag var INTE pigg. Men jag får skylla mgi själv. Var inte i säng förän halv ett och då var jag fortfarande pigg. Undebart. :P

Satt och läste igenom typiska egenskaper hos dom olika stjärnteckena igår. Så kul o se om dom stämmer och massor stämmer in på mig men även mycket ifrån skyttens tecken kände jag igen mig i. Men å andra sidan har vi alla nog lite av varje med lite mer av det andra i oss. För när jag läser kräftan kan jag känna igen mig mkt i den me :P Hmm...

Enligt dagens astrologi e jag ju inte våg längre. Om man ska följa de nya datumen. Utan då e jag skorpion och det stämmer ju verkligen inte överens med mig. Tror ni på sånt?
Ibland läser jag horoskopen och det känns bara som nonsens men ibland träffar dom ju mitt i prick. Och hur många vågar finns det inte? De e ju inte så att ala upplever exakt samma sak varje dag så då e de ju svårt att få det att alltid stämma för alla ;)
Äsch, lite kul kan de ju va ibland. Jag har alltid fått höra att jag e en typisk våg men jag har en tendens att flyga iväg bland tankarna och bli lite disträ vilket är en egenskap hos skytten.  Jaja :)
E ni också nyfikna så gå in HÄR.

Idag har jag inga planer alls. Jag har bar gjort saker som jag känt för det senaste. Skulle fika med Sandra igår men var så äckligt trött. Precis som idag och då e det faktiskt skönare att bara gå hemma o greja. Jag har även bestämt att jag ska träffa min fina vän Tess i veckan men vi får se hur det blir med det. Känns som att både jag och Tess e rätt sega nu för tiden. Familjekära? Jovisst. ;)

Skönt att inte ha nått planerat. Och skita i alla måsten ibland. Men nu har jag gjort det för länge. Golven e smutsigare än smutsigast här nu och jag hatar det!! Men de e så mkt lättare att städa ordentligt om A e hemma och kan underhålla Lex så han inte kryper runt på blöta golv. Annars tycker han de e kul att vara med o dammsuga o sånt.
det ska tydligen vara h'lsosamt att släppa städningen ibland. Men jag får änna ångest av att titta ut över mitt stökiga hem. Men de kanske bara e bra? Vänja sig vid det? Så onödigt att få ångest över ett stökigt hem när det finns folk som hade älskat att ha ett stökigt hem och inte ens får chansen till det. Det finns större problem här i världen ;)

Nu tänkte jag sätta mig och greja med lite bilder men det går för segt på min lilla dator. LÄNGTAR tills jag har ett datarum och kan sitta på Andeas stationära och greja för jag går inte upp och sätter mig där. Inte en chans. Just nu är det mer en vind än en övervåning. Stökigt, dammigt och kallt och jag blundar för att den finns ;) Vi hade bestämt me en gubbe (firma) som skulle fixa tak och övervåning men han har tydligen upp över öronen att göra så han kan inte säga nån tid. Så nu har vi fått rekomendationer ifrån honom på andra firmor som han sammarbetar med som vi ska kolla upp. Egentligen hade jag velat att dom gjorde både hall och toa samtidigt men jaja. What to do ;)

Nu ska jag sluta babbla och ta det lungt en liten stund till innan lillfis vaknar. Ha en fin dag! :)






Emelie

Hehe nej ja menade inte oss kvinnor i den bemärkelsen, mest när människor som lovar att göra saker och så blir det aldrig någonsin av..

Ja det förstår jag ;) Det är ju skönt när de har ett eget rum. Fast hos oss måste vi ha en låda ändå med leksaker eftersom det hamnar så mkt här uppe och de tillbringar mest tid här, men det är ju också lättare att plocka undan och bara slänga ner det i lådan. Kram

2011-12-20   12:18:34   Website: http://missyemelie.blogspot.com


Camilla - Mamma till Naemi

WOW vilken snygg header du har fått!!! Har du gjort den själv??? kram

2011-12-20   19:05:52   Website: http://millamirakel.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback